niedziela, 6 stycznia 2013

Lekka wariacja w kuchni

Widząc dzisiejszą pogodę postanowiłam lekko Was rozgrzać. Mam nadzieję że Wy również polubicie ten przepis i będziecie po niego sięgać właśnie w takie mroźne dni. Czytając mój profil można łatwo zgadnąć że jestem wielką fanką gotowania i uwielbiam eksperymentować w kuchni. Nie zdziwcie się więc gdy zasypię blog paroma przepisami ze swojego własnego zeszyciku. Poniżej znajdziecie przepis na kremową zupkę warzywną, której zdjęcie widnieje obok.

Przepis:

Składniki na 4-6 osób:
- 200g serków topionych (ja zwykle wybieram śmietankowe, choć nie ukrywam że z ziołami też świetnie się nadają do tego przepisu)
- 1-2 marchewki
- 1 cebula
- 150 ml śmietany (biorę zwykle 18% lub gęsty jogurt naturalny)

- sól, pieprz, (wg uznania)
- 1-1,5 l bulionu (warzywny choć można dodać też drobiowy, jak kto lubi)
- szczypiorek lub natka pietruszki (do dekoracji zupy)


Marchewkę i cebulę obrać, następnie pokroić i gotować do miękkości na bulionie. Dodać serki topione oraz śmietanę (jogurt), następnie zmiksować blenderem na gładki krem. Doprawić do smaku, aby nadać ładny wygląd zupie możemy ją podać posypaną szczypiorkiem lub natką pietruszki. Dobrze smakuje też z grzankami czosnkowymi. Smacznego:)

Malutka rada: Nie musicie dodawać konkretnie tych samych warzyw co ja, poeksperymentujcie trochę w kuchni. Dodam tylko od siebie że ostatnio robiłam ją z porem i brokułami, wyszła równie smaczna jak ta dzisiejsza:) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Osoby anonimowe prosimy o pozostawienie imienia albo ksywki;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...